Actele normative adoptate în cadrul ședinței Guvernului României din 29 decembrie 2023

0

I.               PROIECTE DE LEGI

1.    PROIECT DE LEGE pentru modificarea şi completarea Legii nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie

Proiectul de lege adoptat de Guvern transpune în normele naționale legislația europeană revizuită în domeniul răspunderii civile auto.

Astfel, un aspect important reglementat pentru a acoperi problematica despăgubirilor victimelor accidentelor de circulație are în vedere modificarea definiției noțiunii de ”vehicul” pentru care este impusă obligativitatea de asigurare RCA în Uniunea Europeană și, implicit, în România. Potrivit noii legislații, vor intra sub obligația de asigurare și vehicule care, conform legislației naționale, nu sunt supuse înmatriculării/înregistrării (trotinete electrice, biciclete electrice și alte vehicule).

O altă modificare constă în faptul că nu va mai exista obligativitatea asigurării RCA pentru vehiculele retrase temporar sau permanent din circulație și a căror utilizare este interzisă, cu condiția să existe o procedură administrativă sau o altă măsură verificabilă în conformitate cu dreptul intern și cu condiția ca daunele provocate de acestea să fie acoperite la același nivel cu cel pe care îl garantează încheierea unui contract RCA. Nu vor fi supuse obligativității asigurării RCA nici fotoliile rulante sau vehiculele similare cu propulsie proprie destinate a fi utilizate în mod exclusiv de către o persoană cu dizabilitate fizică locomotorie.

O altă excepție de la obligativitatea de asigurare este cazul utilizării vehiculelor în cadrul evenimentelor și activităților sportive cu motor, inclusiv al curselor și competițiilor, precum și al antrenamentelor, testărilor și demonstrațiilor. Această exceptare se aplică numai în cazul în care organizatorul sau orice altă parte implicată în eveniment/activitate sportivă are încheiată o asigurare sau pune la dispoziție o garanție alternativă care acoperă prejudiciile produse oricărei părți terțe la nivelul minim prevăzut de legislația RCA.

Proiectul de lege stabilește și limite minime de răspundere acoperite prin asigurarea RCA conform reglementărilor europene, respectiv:

Ø Pentru prejudicii materiale produse în unul și același accident, indiferent de numărul persoanelor prejudiciate, limita de despăgubire se stabilește, pentru accidente, la un nivel de 6.434.740 lei;

Ø Pentru vătămări corporale și decese, inclusiv pentru prejudicii fără caracter patrimonial produse de unul și același accident, indiferent de numărul persoanelor prejudiciate, limita de despăgubire se stabilește la un nivel de 31.926.210 lei.

În ceea ce privește modalitatea de control a asigurării RCA, se va permite utilizarea unor dispozitive electronice de control a asigurării RCA în trafic, fără oprirea vehiculelor, în măsura în care legislația GDPR este respectată.

De asemenea, este prevăzută în noua legislație introducerea unui tipizat standard la nivel european în ceea ce privește atestarea istoricului daunelor întâmplate acoperite de RCA ale asiguratului. 

Proiectul de lege adoptat de Guvern va fi transmis spre dezbatere și aprobare Parlamentului României.

II.            HOTĂRÂRI DE GUVERN

1.    HOTĂRÂRE DE GUVERN privind aprobarea Metodologiei – cadru de concurs pentru ocuparea posturilor didactice şi de cercetare vacante din învățământul superior

Hotărârea de Guvern a fost aprobată.

2.    HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 810/2023 pentru aprobarea normelor metodologice privind acordarea facilităților de transport pentru elevi

Hotărârea de Guvern a fost aprobată.

3.    HOTĂRÂRE DE GUVERN privind alocarea unor sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2023, pentru finanțarea unor cheltuieli din învățământul preuniversitar

Hotărârea de Guvern a fost aprobată.

4.    HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016

Prin Hotărârea de Guvern adoptată în ședința de astăzi, se modifică și completează Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, în principal, în vederea corelării cu prevederile Codului fiscal, în domeniul impozitului pe venit, TVA-ului și accizelor.

Principalele măsuri în domeniul impozitului pe venit:

Ø Calitatea de contribuabil revine dobânditorului dezmembrămintelor, în

situația în care acesta este contribuabil potrivit prevederilor titlului IV „Impozitul pe venit” din Codul fiscal, în cazul constituirii sau transmiterii dezmembrămintelor dreptului de proprietate cu titlu gratuit, în mod similar transferului dreptului de proprietate prin donație.

Ø Clarificarea termenului în raport cu care se stabilește data dobândirii, în

vederea determinării perioadei de deținere a proprietăților imobiliare, precum și precizări referitoare la calculul termenului care se efectuează în condițiile dreptului comun.

Ø Clarificarea sintagmei „data dobândirii”, distingându-se mai multe situații.

Ø Completarea Normelor metodologice cu precizări referitoare la faptul că nu se

datorează impozit la notarea posesiei de fapt în cartea funciară în cadrul procesului înregistrării sistematice sau sporadice, după caz, al intabulării ulterioare a dreptului de proprietate ca efect al notării posesiei de fapt, în condițiile art.13 și 41 din Legea cadastrului şi a publicității imobiliare nr.7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Ø Completarea prevederilor privind valoarea declarată de părți în actul prin care

se transferă dreptul de proprietate sau dezmembrămintele sale. Astfel, e clarifică faptul că impozitul pe venit se calculează, în funcție de perioada de deținere a proprietății imobiliare și de valoarea declarată de părți, sau după caz, de valoarea stabilită prin studiul de piață, în situația în care valoarea declarată este inferioară valorii minime stabilite prin studiul de piață realizat de către camerele notarilor publici cu experți evaluatori autorizaţi în condiţiile legii.

Ø Completarea cu prevederi referitoare determinarea impozitului pe venit la

valoarea declarată de părţi, dar nu mai puţin de 20% din valoarea minimă stabilită prin studiul de piaţă realizat de către camerele notarilor publici cu experţi evaluatori autorizaţi în condiţiile legii, respectiv nu mai puţin de 80% din valoarea minimă stabilită prin studiul de piaţă realizat de către camerele notarilor publici cu experţi evaluatori autorizaţi în condiţiile legii, în cazul constituirii sau transmiterii dezmembrămintelor dreptului de proprietate, respectiv transmiterii nudei proprietăţi.

Ø Totodată se aduc clarificări privind stabilirea impozitului pe venitul din

transferul unei/unor proprietăți imobiliare în anumite situații distincte.

Ø Se clarifică noțiunea de bază de calcul a impozitului pe venit, în cazul

transferului unei proprietăţi imobiliare, pentru anumite situații particulare.

Principalele măsuri în domeniul TVA:

Ø Modificarea/completarea/abrogarea prevederilor din normele metodologice în

vederea corelării acestora cu modificările aduse prin Legea nr. 296/2023 și prin OUG nr. 115/2023 cotelor de TVA aplicabile și condițiilor pentru aplicarea cotelor reduse pentru anumite operațiuni.

Ø Introducerea de dispoziții cu caracter special aplicabile persoanelor

impozabile care solicită odată cu înregistrarea în Registrul Comerțului și înregistrarea în scopuri de TVA, în conformitate cu Ordinul comun al preşedintelui ANAF şi ministrului justiţiei nr. 2509/5672/C/2022, precum și de măsuri tranzitorii în cazul persoanelor impozabile care au depus cereri în acest sens în anul 2023 și care, într-un termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a modificărilor propuse, se prezintă sau nu la sediul organului fiscal competent pentru ridicarea certificatului de înregistrare în scopuri de TVA.

Ø Reglementarea posibilității organelor fiscale de a înregistra în scopuri de TVA

persoana impozabilă pe perioada suspendării executării deciziei de anulare a înregistrării în scopuri de TVA, dispusă de instanțele de judecată.

Principalele măsuri în domeniul accizelor:

Ø În vederea conformării cu cele sesizate de către Comisia Europeană cu privire

la unele neconcordanțe de natură tehnică referitoare la transpunerea în legislația națională a prevederilor Directivei (UE) 2020/262 de stabilire a regimului general al accizelor (reformare), se impune modificarea prevederilor de la pct. 37 alin. (2) din Normele metodologice, în sensul că nu se solicită nicio garanție pentru deplasările de produse energetice prin conducte fixe, precum și introducerea unui alineat nou, respectiv alin. (2^1) prin care se reglementează faptul că antrepozitarul autorizat nu este obligat să constituie garanție pentru produsele energetice care sunt deplasate din România pe teritoriul Uniunii Europene, exclusiv pe cale maritimă, în cazul în care celelalte state membre implicate sunt de acord.

Ø Introducerea unor clarificări pentru aplicarea art. 336 pct. 19 din Codul fiscal,

în sensul că operațiunile de ambalare nu cuprind și activitățile de post ambalare a produselor accizabile, în vederea eliberării pentru consum. Activitățile de post ambalare reprezintă realizarea unei ambalări suplimentare a produselor accizabile care sunt deja ambalate individual.

Ø Reașezarea Normelor metodologice în vederea corelării cu modificările și

completările aduse art. 439 din Codul fiscal prin Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung.

Ø Definirea băuturilor nealcoolice în sensul art. 439 alin. (2) lit. d) și e) din

Codul fiscal.

Ø Introducerea unor precizări privind produsele care nu intră sub incidența art.

439 alin. (2) lit. d) și e) din Codul fiscal, în sensul că nu se consideră băuturi nealcoolice cu zahăr adăugat, băuturile pentru care consumatorul decide cantitatea de zahăr ce se adăugă în conținutul acestora, produsele care nu pot fi consumate ca atare ca băuturi, precum și băuturile preparate pe loc la care nu poate fi determinată cantitatea de zahăr la momentul vânzării.

Ø Clarificarea situațiilor în care nu este considerată producție și vânzare de

băuturi nealcoolice cu zahăr adăugat, respectiv servirea în cadrul serviciilor de restaurant și catering astfel cum sunt definite la pct. 18 de la Titlul VII – “Taxa pe valoarea adăugată” din Normele metodologice.

Ø Introducerea unor clarificări privind cantitatea de zahăr adăugat și nivelul total

de zahăr, conținute în produsele prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. d) și e) din Codul fiscal.

Ø Introducerea unor reglementări referitoare la produsele prevăzute la art. 439

alin. (2) lit. d) și e) din Codul fiscal, pentru care nivelul total de zahăr este exprimat în grame/unitate de măsură pentru masă, în sensul că operatorii economici prevăzuți la art. 444 din Codul fiscal, pentru calcularea accizelor, trebuie să realizeze transformarea din unitatea de măsură pentru masă în unitatea de măsură pentru volum.

Ø Reglementarea modalității de notificare, precum și a unei anexe în care este

prevăzut modelul acestei notificări având în vedere obligația operatorilor economici care produc, achiziționează din alte state membre ale Uniunii Europene sau importă băuturi nealcoolice cu zahăr adăugat pentru care nivelul total de zahăr este cuprins între  5g – 8 g/100 ml și băuturi nealcoolice cu zahăr adăugat pentru care nivelul total de zahăr este peste 8 g/100 ml, instituită prin Legea nr. 296/2023, de a notifica acest fapt autorității vamale teritoriale.

Ø Stabilirea unei contravenții în cazul în care operatorii economici care produc,

achiziționează din alte state membre ale Uniunii Europene sau importă băuturi nealcoolice cu zahăr adăugat pentru care nivelul total de zahăr este cuprins între  5g – 8 g/100 ml și băuturi nealcoolice cu zahăr adăugat pentru care nivelul total de zahăr este peste 8 g/100 ml, nu respectă obligația notificării.

5.    HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru modificarea art. 20 din Hotărârea Guvernului nr. 237/2022 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Vamale Române şi pentru modificarea pct. 1 de la lit. C din cadrul anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 791/2009 privind condiţiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaţionale sau deschise traficului aerian international

Hotărârea de Guvern a fost aprobată.

6.    HOTĂRÂRE DE GUVERN privind stabilirea contingentului de lucrători străini nou-admişi pe piaţa forţei de muncă în anul 2024

Guvernul a aprobat, pentru anul 2024, un contingent 100.000 de lucrători străini nou – admişi pe piaţa forţei de muncă din România.

Decizia a fost luată ca urmare a numărului mare de cereri de eliberare a avizelor de angajare de la începutul anului până în prezent, dar și a numărului locurilor de muncă declarate vacante de angajatori.

Conform datelor transmise de Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI), până la data de 9 octombrie 2023, au fost eliberate 80.375 avize de angajare/detașare și mai erau în curs de soluționare alte 9.748 de solicitări pentru anul în curs. Prin comparație, anul trecut au fost emise 108.188 avize de angajare/detașare, iar în anul 2021, doar 49.954 astfel de documente.

Până la aceeași dată au mai fost eliberate 35.954 permise de ședere temporară în scopul desfășurării de activități lucrative (primul permis emis, persoana nu a mai deținut în ultimele 6 luni un drept de ședere pe teritoriul României), față de 31.356 în anul 2022, respective 18.096 în 2021.

7.    HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 23/2022 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, cu modificările ulterioare

Hotărârea de Guvern a fost aprobată.

8.    HOTĂRÂRE DE GUVERN privind aprobarea Strategiei naţionale pentru formarea adulţilor în perioada 2024-2027

Strategia aprobată prin această Hotărâre de Guvern vizează creșterea participării adulților la procesul de învățare pe tot parcursul vieții și îmbunătățirea calității educației și formării lor profesionale prin dezvoltarea competențelor-cheie, astfel încât până la sfârșitul anului 2027 rata de participare să crească la 12%, față de 5,9% cât este în prezent. Rata de participare medie la nivelul UE este de 11,9%.

Nivelul scăzut de participare la învățarea în rândul adulților a condus la deficite persistente de competențe, ceea ce împiedică dezvoltarea economică și îngreunează adaptarea României la o piață a forței de muncă aflată în schimbare rapidă în era digitală.

Pentru realizarea celor cinci obiective specifice și a direcțiilor de acțiune, Strategia Națională pentru formarea adulților 2023-2027 propune un plan de acțiune multianual, precum și crearea unui cadru instituțional care să asigure accesul tuturor adulților la programe de formare prin care să dobândească competențe-cheie profesionale și să le utilizeze pentru a-și atinge aspirațiile de dezvoltare personală și profesională printr-un sistem echitabil și incluziv de învățare pe tot parcursul vieții.

Grupul-țintă este format din persoanele de vârstă activă, care pot stabili raporturi de muncă și pot participa la programe de formare profesională, în condițiile legii. Intrarea în vigoare a Strategiei va contribui la îmbunătățirea abilităților, însușirea de noi cunoștințe, precum și la diversificarea competențelor adulților, astfel încât aceștia să rămână competitivi pe piața muncii.

Strategia Națională pentru formarea adulților 2023-2027 a fost elaborată în cadrul Proiectului 101051428 – SNFA – ERASMUS – EDU – 2021 – AL – AGENDA – IBA desfășurat în baza Acordului de grant dintre Agenția Executivă Europeană pentru Educație și Cultură (EACEA) și Ministerul Muncii și Solidarității Sociale.

9.    HOTĂRÂRE DE GUVERN privind trecerea unui imobil aflat în domeniul public al statului şi administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, prin Regia Autonomă Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA în domeniul public al judeţului Mureş, precum şi modificarea anexei nr.16 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului

Hotărârea de Guvern a fost aprobată.

10.HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenţi obiectivului de investiţii ,,Reabilitare drum naţional DN 17C, km 1+200-km9+020″, judeţul Bistriţa-Năsăud

Hotărârea de Guvern a fost aprobată.

11.HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 617/2022 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Monitorizarea şi Evaluarea Performanţelor Întreprinderilor Publice

Hotărârea de Guvern a fost aprobată.

12.HOTĂRÂRE DE GUVERN privind completarea art. 25 din Normele financiare pentru activitatea sportivă aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1447/2007

Guvernul a aprobat, la propunerea Agenției Naționale pentru Sport, dublarea premiilor     acordate sportivilor și colectivelor tehnice care s-au calificat sau urmează să se califice la Jocurile Olimpice de la Paris 2024, în funcție de locurile I-VI obținute la campionatele mondiale sau campionatele europene, după caz.

Astfel, pentru competiția de campionate mondiale, inclusiv campionatele mondiale pentru persoane cu nevoi speciale, pentru locul I, recompensa financiară se majorează la suma de 84.000 de lei pentru seniori, 28.500 lei pentru tineret și juniori I, respectiv 16.500 lei pentru juniori II și cadeți.

Pentru competiția de campionate europene, inclusiv campionate europene pentru persoane cu nevoi speciale, sumele alocate pentru obținerea locului I cresc la 55.500 de lei pentru seniori, 16.500 lei pentru tineret și juniori I, respectiv 9.000 lei pentru juniori II și cadeți.

Premierile se vor face din bugetul Agenției Naționale pentru Sport, pe anul în curs, în limita bugetului aprobat cu această destinație.

Până la acest moment, avem 60 de sportivi calificați la ediția 2024 a Jocurilor Olimpice, iar pentru anul următor se estimează că vor mai primi biletul pentru Paris încă 25.

Guvernul României, prin Agenția Națională pentru Sport, susține activitatea sportivă de înaltă performanță, iar acest demers de majorare a recompenselor financiare face parte din strategia de premiere și stimulare a performanței sportive. La nivel guvernamental s-a considerat că eforturile acestor sportivi și ale profesioniștilor care le stau alături în drumul către excelența olimpică trebuie să primească nu doar o mai mare recunoaștere, ci și o mai mare susținere, pentru a motiva și alți sportivi și pentru a servi drept model pentru viitoarele generații care țintesc performanța sportivă.

13.HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru stabilirea condiţiilor, limitelor şi a mecanismului de asigurare a contravalorii cărţii electronice de identitate

Hotărârea prevede scutirea de la plata cărții electronice de identitate, a persoanelor cu vârsta mai mare de 14 ani, pentru prima cerere, într-un interval de 5 ani, în următoarele situații:

Ø pentru prima carte electronică de identitate, solicitată începând cu vârsta de 14 ani;

Ø la expirarea valabilității actului de identitate;

Ø dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului ori data nașterii;

Ø în cazul schimbării domiciliului;

Ø în cazul atribuirii unui nou CNP;

Ø în cazul deteriorării actului de identitate;

Ø în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;

Ø când imaginea facială nu mai corespunde cu fizionomia titularului;

Ø în cazul schimbării sexului;

Ø în cazul anulării;

Ø pentru schimbarea, la cerere, a actelor de identitate aflate în termenul de valabilitate.

Totodată, contravaloarea cărții electronice de identitate se asigură ori de câte ori este necesar, persoanelor care sunt victime ale calamităților naturale, incendiilor sau altor dezastre, precum și cetățenilor români aflați în străinătate în situații deosebite, în condițiile OUG nr. 97/2005.

Sumele necesare, aproximativ 150 de milioane de euro, se asigură din fondurile alocate cu această destinație în cadrul  Componentei 7 – Investiția 8 – Carte de identitate electronică și semnătură digitală calificată aferente Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR):

Ø pentru o singură carte electronică de identitate;

Ø până la atingerea țintelor aferente investiției, în conformitate cu normele legale incidente aferente P.N.R.R./Mecanismului de redresare și reziliență.

Astfel, obiectivul investiției este atingerea numărului de 5 milioane de cetățeni pentru care se eliberează cartea de identitate electronică.

După epuizarea fondurilor aferente PNRR, contravaloarea cărții electronice de identitate se asigură, în aceleași condiții, din alte fonduri externe nerambursabile sau de la bugetul de stat, prin bugetul aprobat Ministerului Afacerilor Interne pentru Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor.

Cartea electronică de identitate(CEI) va oferi titularului posibilitatea autentificării în sistemele informatice administrate de autorități publice sau entități private în scopul solicitării prestării unor servicii la distanță, fără a mai fi necesară deplasarea la un ghișeu. În prezent, CEI se emite în cadrul unui proiect pilot la nivelul Județului Cluj, până în prezent fiind emise 17.000 de documente.

În prima parte a anului 2024 va fi elaborat un calendar de extindere la nivel național al emiterii CEI, astfel încât, până la finalul anului, documentul electronic sa fie emis în toate cele 660 de Servicii Publice Comunitare de Evidență a Persoanelor existente la nivel național.

14.HOTĂRÂRE DE GUVERN privind actualizarea descrierii tehnice şi valorii de inventar pentru unele bunuri din domeniul public al statului aflate în administrarea Institutului Naţional de Cercetare Dezvoltare pentru Îmbunătăţiri Funciare – J.N.C.D.I.F. – “ISPIF” Bucureşti şi de transmitere a unora din acestea în administrarea Agenţiei Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare

Hotărârea de Guvern a fost aprobată.

15.HOTĂRÂRE DE GUVERN privind scăderea unui bun imobil din inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului şi din administrarea Direcţiei pentru Agricultură Judeţeană Cluj din subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale

Hotărârea de Guvern a fost aprobată.

16.HOTĂRÂRE DE GUVERN privind aprobarea modelului steagului comunei Rucăr, judeţul Argeş

Hotărârea de Guvern a fost aprobată.

17.HOTĂRÂRE DE GUVERN privind modificarea și completarea anexei nr. 44 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului

Hotărârea de Guvern a fost aprobată.

18.HOTĂRÂRE DE GUVERN privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli aferent activității de privatizare și valorificare a activelor statului pe anul 2023 al Autorității pentru Administrarea Activelor Statului

Hotărârea de Guvern a fost aprobată.

III.         MEMORANDUMURI

       1.       MEMORANDUM cu tema: Depunerea candidaturii comune Ministerului Educației din România şi Ministerul Educaţiei şi Cercetării din Republica Moldova, pentru organizarea Conferinţei miniştrilor responsabili cu învăţământul superiordin ţările participante la Procesul Bologna – Spaţiul European al Învăţământului Superior, în anul 2027, precum şi preluarea Secretariatului Grupului de monitorizare a Procesului Bologna pentru perioada 2024-2027

Memorandumul a fost aprobat.

       2.       MEMORANDUM cu tema: Aprobarea negocierii Protocolului între Guvernul României şi Guvernului Ungariei pentru modificarea Acordului între Guvernul României şi Guvernul Republicii Ungare privind colaborarea în domeniul prevenirii şi combaterii criminalităţii transfrontaliere, semnat la Szeged la 21 octombrie 2008

Memorandumul a fost aprobat.

IV.          RAPOARTE

       1.       RAPORT cu tema: Raportul anual cu privire la progresul înregistrat în implementarea Strategiei Guvernului României de incluziune a cetăţenilor români aparţinând minorităţii rome pentru perioada 2022-2027 – Perioada supusă evaluării: mai 2022-aprilie 2023

Guvernul a luat act de acest raport.

V.             NOTE

       1.       NOTĂ de informare cu tema: Participarea României la Programul de evaluare internațională a competențelor adulților (PIAAC), dezvoltat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE)

Guvernul a luat act de această notă.

VI.          DOCUMENTE DE POLITICI PUBLICE

       1.       DOCUMENT DE POLITICI PUBLICE privind turismul identitar

Guvernul a luat act de acest document.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *