tbi bank: Mai mult de jumătate dintre români ies la cumpărături de Black Friday și o treime vor să cheltuie cel puțin 1000 de lei. Peste 43% nu au însă bani puși deoparte, ci se bazează pe salariul lunii octombrie sau au în plan să se împrumute

0
Ionut Sabadac, tbi bank

tbi bank: Mai mult de jumătate dintre români ies la cumpărături de Black Friday și o treime vor să cheltuie cel puțin 1000 de lei. Peste 43% nu au însă bani puși deoparte, ci se bazează pe salariul lunii octombrie sau au în plan să se împrumute

Black Friday este cel mai important eveniment de retail al anului, iar aproape 53% dintre români s-au pregătit pentru a vâna cele mai mari reduceri. Creșterea costurilor de trai mai rapid decât salariile și efectele inflației au erodat însă puterea de cumpărare în ultimul an, ceea ce se reflectă în bugetul de cumpărături.

Astfel, deși cei mai mulți au în plan să cheltuie o sumă semnificativă, de cel puțin 500 de lei, valoarea este comparabilă sau chiar mai mică decât anul trecut pentru 72% dintre consumatori, potrivit unui sondaj realizat la inițiativa tbi bank la nivel național în octombrie, pe un eșantion de 1.171 respondenți. Astfel, o treime vor să cheltuie cel puțin 1000 de lei, peste 43% nu au însă bani puși deoparte, ci se bazează pe salariul lunii octombrie sau au în plan să se împrumute

„Românii rămân în continuare interesați de cel mai mare eveniment de retail al anului, Black Friday. Cei mai mulți dintre ei se gândesc să cumpere produse de care au nevoie personal sau în casă, iar unii se gândesc să cumpere în această perioadă inclusiv cadourile pentru Crăciun. Totodată, peste 58% se vor orienta exclusiv către achiziții online, iar un procent asemănător va folosi o aplicație de cumpărături”, spune Ionuț Sabadac, VP Merchant Solutions, tbi.

Totodată, peste 83% dintre subiecți urmăresc evoluția prețurilor înainte de Black Friday, iar peste 30% spun că urmăresc produsele dorite cu mai mult de o lună înainte. Aproape 36% dintre respondenți cred că reducerile vor fi mai mici decât anul trecut, în timp de doar 10,2% se așteaptă la reduceri mai mari.

Aproape 42% dintre respondenți caută cel mai mic preț pentru produsele de care am nevoie, 37,7% aleg să cumpere ce își doresc doar dacă prețul este la nivelul dorit, iar 20,5% vor face achiziții doar dacă reducerea este una substanțială. Mai mult de atât, 58,5% vor alege să cumpere ceva doar dacă discountul este de cel puțin 30%.

Printre produsele pe care românii au în plan să le cumpere de Black Friday se numără în special electronice (40,5%), electrocasnice (39,2%), IT (27,8%), fashion (18,4%), home&deco (13,1%), beauty (11,7%), alimente și băuturi (10,5%) și jucării (9,3%). Peste 72% dintre cumpărători vor produse de care au nevoie personal sau în casă, 28,1% vor să cumpere cadouri de Crăciun, 27,5% vor să ia diverse cadouri pentru familie și prieteni, iar aproape 20% vor produse cu valoare mare, pe care plănuiau să le achiziționez în acest an, dar așteptau ofertele de Black Friday.

În aplicația tbi există peste 1.600 de magazine online prin care clienții tbi pot profita de toate ofertele de Black Friday, inclusiv la haine, bijuterii, parfumuri, decorațiuni, jucării și flori. În perioada campaniei, 1 – 30 noiembrie, clienții tbi care aleg să plătească în 4 rate fără dobândă până la 2.000 lei sau în până la 60 de rate fixe cu aplicația tbi sunt înscriși automat într-o tombolă pentru unul dintre cele 230 de premii a câte 500 lei care vor fi returnați în contul lor.

Sondajul tbi bank a analizat obiceiurile și preferințele consumatorilor în perioada Black Friday și a fost desfășurat în octombrie 2024, la nivel național, prin platforma iVox, pe un eșantion total de 1.171 utilizatori de internet din România. Peste 48% dintre participanți sunt de sex feminin, iar aproape 39% au un venit net mai mare de 5.000 de lei.

Despre tbi bank

tbi bank este o bancă challenger din Europa de Sud-Est și lider regional în domeniul soluțiilor de plată alternative, îmbinând serviciile de finanțare și cele de shopping pentru a răspunde nevoilor actuale și tendințelor viitoare de consum ale clienților. Activă în Bulgaria, România, Grecia, Germania și Lituania, tbi bank susține comercianții să-și crească vânzările și consumatorii să acceseze servicii financiare inovatoare, într-o experiență digitală simplă și rapidă. Prin diverse canale digitale și parteneriate de încredere cu peste 26.000 de comercianți, tbi bank are o bază de peste 2 milioane de clienți și a acordat aproape 750.000 de credite în 2023. În România, peste 200.000 de utilizatori folosesc în mod constant aplicația de cumpărături creată de tbi bank pentru a oferi un acces rapid și avantajos la cele mai bune oferte, în 4 rate fără dobândă sau până la 60 de rate fixe. Modelul de afaceri și abordarea axată pe client au dus la transformarea tbi bank în cea mai profitabilă și eficientă bancă din regiune.

tbi bank: More than half of Romanians go shopping on Black Friday, and a third plan to spend at least 1,000 lei, However, over 43% do not have savings set aside and are relying on their October salary or plan to take out a loan

Black Friday is the most significant retail event of the year, and nearly 53% of Romanians have prepared to hunt for the biggest discounts. However, the faster rise in living costs compared to salaries and the effects of inflation have eroded purchasing power over the past year, impacting the shopping budget.

Thus, while most plan to spend a significant amount, at least 500 lei, the value is comparable to or even lower than last year for 72% of consumers, according to a survey conducted by tbi bank at a national level in October with a sample of 1,171 respondents. A third of them intend to spend at least 1,000 lei. However, over 43% do not have savings set aside and rely on their October salary or plan to borrow.

“Romanians remain interested in the largest retail event of the year, Black Friday. Most of them are considering buying items they need personally or for their home, and some are even thinking about buying Christmas gifts during this period. Additionally, over 58% will focus exclusively on online purchases, and a similar percentage will use a shopping app,” says Ionut Sabadac, VP Merchant Solutions at tbi.

Moreover, over 83% of respondents monitor price trends before Black Friday, and over 30% say they have been tracking desired products for more than a month. Almost 36% believe that discounts will be smaller than last year, while only 10.2% expect larger discounts.

Nearly 42% of respondents are looking for the lowest price for needed items, 37.7% choose to buy only if the price meets their expectations, and 20.5% will make purchases only if the discount is substantial. Additionally, 58.5% will decide to buy something only if the discount is at least 30%.

Among the products Romanians plan to buy on Black Friday are mainly electronics (40.5%), appliances (39.2%), IT (27.8%), fashion (18.4%), home & decor (13.1%), beauty (11.7%), food and beverages (10.5%), and toys (9.3%). Over 72% of shoppers are looking for products they personally or household needs, 28.1% want to buy Christmas gifts, 27.5% plan to get various gifts for family and friends, and nearly 20% are interested in high-value items they had planned to purchase this year but were waiting for Black Friday deals.

In the tbi Romania app there are over 1,600 online shops through which tbi customers can catch every Black Friday offer there is, from clothes, jewelry, perfumes, decorations, toys, flowers etc. During the campaign’s period – November 1 – 30, tbi customers that choose to pay later in 4 interest-free installments up to 2,000 lei or in up to 60 fixed installments with tbi app are automatically entered a lucky draw for one of 230 prizes x 500 lei money back on their account.

The tbi bank survey analyzed consumer habits and preferences during Black Friday and was conducted in October 2024, nationally, through the iVox platform, with a total sample of 1,171 internet users from Romania. Over 48% of participants are female, and nearly 39% have a net income of over 5,000 lei.

About tbi bank

tbi bank is a challenger bank in South-East Europe and a regional leader in alternative payment solutions, combining financing and shopping services to meet customers’ current needs and future consumer trends. Active in Bulgaria, Romania, Greece, Germany, and Lithuania, tbi bank supports merchants in increasing their sales and consumers to access innovative financial services in a simple and fast digital experience. Through various digital channels and trusted partnerships with more than 26,000 merchants, tbibank has a customer base of more than 2 million customers and granted almost 750,000 loans in 2023. In Romania, over 200,000 users are constantly using the shopping app created by tbi bank to offer quick and advantageous access to the best deals in 4 interest-free installments or up to 60 fixed installments. tbi bank’s business model and customer-focused approach have made it the most profitable and efficient bank in the region.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *